Blog...

8 tipp a változókori súlygyarapodás elkerülésére, leküzdésére

A hormonális változások miatt a menopauzába lépő nők gyakran küzdenek súlygyarapodással. A nők ilyenkor legfőképpen a hasukra híznak, de a csípő és a comb is megvastagodhat. A hormonális változások önmagukban még nem okoznak súlygyarapodást, ez összefüggésben lehet az életmóddal, az életkorral és a genetikának is van némi köze hozzá.
Az izomtömeg jellemzően csökken az életkorral, ezzel szemben a testzsírszint általában megemelkedik. Ha a menopauzába lépve is ugyanolyan ételadagokat fogyaszt el valaki, mint korábban és mellette semmit vagy kevesebbet mozog, akkor ennek természetesen elhízás lesz a következménye.
A testmozgás hiánya, az egészségtelen táplálkozás, a kevés alvás mind-mind hozzájárulhat a súlygyarapodáshoz, amely komoly következményekkel járhat az egészségre nézve.

A túlsúly pedig növeli a szív és érrendszeri betegségek, a 2-es típusú cukorbetegség, a légzési problémák és a daganatos megbetegedések – vastagbél, mell, méhnyak – kialakulásának kockázatát.

Mit lehet tenni a menopauza utáni súlygyarapodás megakadályozására?

  1. Csökkentse a kalóriabevitelt, még akkor is, ha elkezdett mozogni! Fogyasszon több zöldséget, erőteljesen csökkentse a gyorsan felszívódó szénhidrátok mennyiségét, növelje a rostbevitelt! Figyeljen a megfelelő mennyiségű Omega 3 esszenciális zsírsav bevitelre, valamint a fehérjefogyasztásra! A fehérjefogyasztás nagyon fontos idősebb korban, hiszen ez segít fenntartani az izomtömeget.
  2. Kerülje a tejet és a tejtermékek jó részét, mert fokozhatják a súlygyarapodást és sokkal nagyobb inzulinválaszt váltanak ki, mint a bennük lévő tejcukor mennyisége alapján elvárható lenne, amivel erőteljesen terhelik a hasnyálmirigyet.
  3. Csökkentse az alkohol bevitelt! Az alkohol kis mértékben még hasznos lehet, de nagyobb mennyiségben fokozza a csontvesztést és a csontritkulás kockázatát is megnöveli. A feleslegesen bevitt kalóriák miatt súlygyarapodást is okozhat, így naponta mindössze egy adag alkoholt igyon, így csökkentheti az alkohol okozta problémákat.
  4. Szedjen táplálék kiegészítőket! Ahogy öregszünk, úgy változik szervezetünk tápanyagigénye. A kalcium mellett a D vitamin és a K vitamin is nagyon fontos tápanyag, hiszen alapvető a csontok egészségének megőrzéséhez.
  5. Mozogjon rendszeresen! Mindenkinek ajánlott a rendszeres testmozgás, de a menopauzába lépő nőknek különösen ajánlatos a hét öt napján 30-50 percet mozogni. Az aerobic edzés segít a fogyásban, csökkenti a mellrák, a cukorbetegség, a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát és még a hangulatot is fokozza. Hetente legalább 150 perc mérsékelt aerobik tevékenységre van szükség  az egészség megőrzése érdekében. A súlyzós edzés a csontritkulás és az izomvesztés ellen hatásos. A jóga és a pilates edzések pedig az öregedési folyamatokat képesek lelassítani. Az AVIVA tornával csökkenthetők a menopauza kellemetlen tünetei.
  6. Tegyen a stressz ellen! Sétáljon, meditáljon, jógázzon, hallgasson zenét vagy beszélgessen a barátaival. A stressz megnehezíti a fogyást, ha valaki emellett még a változókorba is belépett, akkor szinte lehetetlen a súlyfölöslegtől megszabadulni. A stresszhormon – azaz a kortizol – szintjének megemelkedése ugyanis megnöveli az étvágyat, és ilyenkor nem az egészséges ételek mellett tesszük le a voksunkat.
  7. Szokjon le a dohányzásról! A dohányzás egy nagyon káros szenvedély, és még a csontritkulás kockázatát is növeli. Sok nő azért nem akar leszokni a cigarettáról, mert félnek az elhízástól. Amennyiben cigarettázás helyett nem kezd el nassolni, biztos lehet benne, hogy egy kilogrammot sem fog hízni és hamarosan megtapasztalja a leszokás pozitív hatásait.
  8. Változtasson életmódot! Mindenképpen változtasson életmódot és erről beszéljen a barátaival, a szeretteivel, hogy támogassák az életmódváltással kapcsolatos erőfeszítéseit. A legjobb az lenne, ha hozzátartozóival, néhány barátjával közösen kezdenének életmódváltásba, hiszen így sokkal egyszerűbb és könnyebb is megvalósítani a célokat.

Biorezonanciás felméréssel megállapítható, hogy milyen vitaminok és ásványi anyagok bevitelére van szüksége, valamint információt kaphatunk a hormonrendszer állapotáról.

időpontkérés

  • Itt röviden leírhatod, miben tudok Neked segíteni!

 

forrás: https://gyogyszernelkul.com/a-menopauza-egyik-mumusa-sulygyarapodas/

Fenyvesine Simon Klara

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Weboldalunk a látogató élményének javítását segítő "sütiket" használunk. Elfogadod? További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close